Sport en recreatie

In Gendringen is een prachtige atletiekaccommodatie. Atletiekvereniging Atletico’ 73 is regionaal bekend en heeft in het verleden al leden zien doorstromen tot de nationale en internationale top. Onder andere Bram Som is lid van Atletico.

Fitness in allerlei vormen kan bij Kei-Fit aan de Waalstraat, die beschikt over de meest moderne toestellen en oefeningen. Ook kan buiten gefitnest worden met toestellen die zijn opgesteld in het Kernspark.

Gendringen kent een grote tennisvereniging met acht kunststof buitenbanen. In de naastgelegen tennishal bij Kei-Fit  zijn ook binnenbanen beschikbaar.

VV Gendringen is één van de grootse verenigingen van Gendringen. Het sportcomplex ligt aan de Waalstraat. Zaalvoetballen kan in de naastgelegen sporthal. Dat is ook de thuisbasis van volleybalvereniging Blok71 en handbalvereniging UGHV.

Recreatie

In de omgeving kan men mooie fietstochten maken. Ook is er een actieve wielerclub. De Stichting Wielerpromotion Gendringen werkt mee aan de organisatie van Olympia’s Tour door Nederland.

Kanoën kan op de Oude IJssel waar dit wordt aangeboden doorJawieg. Roeien is ook mogelijk op de Oude IJssel en sinds kort is ook de Achterhoekse Roei- en Kanovereniging (RKVA) actief.

Paardrijden kan in Gendringen bij de maneges Diekshuus en Veldakker. Ook zijn er in het bosgebied paardrijpaden aangelegd.

Al sinds vele jaren is de omgeving van Gendringen een geliefde plek voor vissers. De A-strang wordt veel bezocht door vissers uit Duitsland. De omgeving van Gendringen is prachtig om te wandelen. Door het afwisselende landschap is het zeer aangenaam vertoeven.

Zwemmen kan in bij Laco sportcentrum de Oudeijsselstreek in Terborg op ongeveer 7 km van Gendringen. Hier vindt u een uitgebreid aanbod aan zwemactiviteiten voor jong en oud.

Horeca

Indien gewenst kan men op allerlei plekken even rusten en iets tot zich nemen. Eten en drinken kan bij Bar Eetcafé Zaal Te Pas, Cafetaria De Rots, Cafetaria Te Pas, Café De Waggel, Restaurant Lukassen (Wieken), Chinees Specialiteiten Restaurant Dynasty,, Restaurant Engbergen, Restaurant Van Hal.

Kamperen is mogelijk bij diverse boerencampings in Gendringen zelf en in de buurtdorpen en bij enkele grote campings met name in Etten. Overnachten kan in Gendringen in de bed & breakfasts Het Poeliershuus en ‘t Oergoed. In Terborg en Isselburg (D) zijn hotels te vinden. Verder kunnen groepen onder andere terecht in de accommodatie van ‘t Lohr in Voorst.