Koor Garden Rumours

Een merkwaardige naam voor een vocaal ensemble misschien, maar dat heeft zijn oorsprong in het ontstaan van het koor. In september 1988 is het koor opgericht door een aantal oudleden van het jongerenkoor uit Gendringen. Zij wilden niet stoppen met zingen en begonnen hun eigen koortje onder de bezielende leiding van Henk Striekwold. Henk wilde wel meewerken onder bepaalde condities. Hij vond dat het koor binnen 2 maanden "All in the April evening" moest kunnen uitvoeren. Dat is er nooit van gekomen, maar het koor bestaat nog steeds en een van de tradities van het koor is het zingen van "All in the April evening" op Witte Donderdag.

Er is nog steeds een aantal leden van het eerste uur, maar ondertussen is het koor aardig doorgegroeid. Niet alleen in het aantal zangers maar ook zeker in kwaliteit.

Nu even over onze naam. Het eerste oefenlokaal van ons koor was de tuinkamer van het oude hotel “Het Posthuis” in Gendringen. In die tijd was ok de elpee (het zwarte vinyl met muziek) Rumours van Fleedwood Mac een geweldige hit. De tuinkamer werd vrij vertaald garden room en de zangers Gaarden Rumours, en zo is het gekomen.