Electrocar Gendringen

September 2023

Dankzij de gulle bijdragen van diverse fondsen, ondernemers en particulieren kunnen wij melden dat de Electrocar Gendringen gaat rijden vanaf maandag 11 september 2023.

Boeken van ritten kan vanaf nu via 0315-700254. Indien uw oproep niet gelijk beantwoord wordt kan u een bericht achterlaten, en dan bellen wij, zo snel mogelijk terug.

Voor meer informatie is er een flyer beschikbaar deze is af te halen bij Woonzorgcentrum en Verpleeghuis “De Oevelgunne”. Voor de inhoud van de flyer verwijzen wij u naar de 2 foto's bij dit bericht. Electrocar Gendringen is vanaf nu beschikbaar voor iedereen met een hulp vraag!

Zaterdag 9 September 2023

Rondgang door het dorp met medewerking van Gendringse Orkest Vereniging Gendringen.

Wethouder Ria Ankersmit was vandaag aanwezig en liet zich informeren over de succesvolle actie rondom de aanschaf van de Electrocar Gendringen.

Natuurlijk werd door haar een proefrit gemaakt door het dorp. Eén van de tussenstops werd spontaan gemaakt bij organisator en deelnemer van de Garagesale Gendringen.

Zie hieronder een sfeer impressie van de dag. Foto’s zijn gemaakt door Evie Koolenbrander (Tinnevelt).

Tevens is er promotie film gemaakt door Tijmen ten Brinck.

Hieronder 2 keer de zelfde Sfeerimpressie.

Voor kijkers en lezers van deze site adviseren wij gebruik van de bovenste versie. De versie die wij ook zullen gebruiken op Facebook.

Kies de onderste sfeerimpressie als U de promotie film wilt zien met echte promotie muziek die wij zullen vertonen bij evenementen en promotie activiteiten.

Woensdag 6 september,

Elektrocar Gendringen binnen half jaar gerealiseerd

In navolging van onder andere Ulft en Silvolde heeft Gendringen sinds deze week een elektrocar. Het kleine, elektrische en begrensde wagentje kan mensen door de gemeente Oude IJsselstreek vervoeren. In tegenstelling tot andere elektrocars is deze niet alleen voor ouderen bedoeld. Alle inwoners van Gendringen, Netterden, Voorst en Megchelen kunnen het wagentje gebruiken.

“Ik ben echt heel trots op wat wij als klein dorp in korte tijd gepresteerd hebben”, zegt Petra Haverdil namens Gendringen Leefbaar. Die stichting was één van de kartrekkers voor de realisatie van het wagentje. Kerken, andere organisaties, bedrijven, allen hebben bijgedragen aan de komst van de elektrocar. “Dat geeft wel aan dat als we in Gendringen ergens voor willen gaan, iedereen ook daadwerkelijk helpt”, aldus Haverdil. Die hulp was hard nodig, zo’n wagen kost namelijk 35.000 euro.

Met alleen geld kom je er niet, daarom hebben verschillende werkgroepen ook volop ingezet op het werven van vrijwilligers. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen, ongeveer dertig chauffeurs hebben zich al gemeld om vrijwillig een dagdeel rond te rijden door de gemeente. “Maar meer vrijwilligers zijn altijd welkom, we zijn nog met meer projecten bezig waar we ook extra handjes voor nodig hebben”, zegt Haverdil.

Betalen per rit

Meerijden met de wagen is niet gratis, voor 2,50 euro word je naar je bestemming gebracht. Wie ook nog opgehaald wil worden, betaalt nogmaals 2,50 euro. De kar is alleen voor mensen die echt een mobiliteitsprobleem hebben. Haverdil: “Als je hem wil gebruiken om met een borreltje te veel op terug naar huis te komen heb je pech, dan moet je maar een taxi bellen, haha.”

Bron: Bart Sollman | 8 september 2023 Regio8

Augustus 2023

Vakantie periode is voor bij, tijd om alles zoveel mogelijk te gaan organiseren.

Dank zij de vele aanmeldingen van vrijwilligers is het mogelijk om de Electrocar Gendringen te laten rijden.

Juli 2023

Werven van chauffeurs

Juni 2023

Aanschaf Electrocar Gendringen

Brief ontvangen met dagtekening 1 juni.

In de bestuursvergadering van 23 jl. is besloten dat zowel het Fonds Bergh als het Fonds Wish van Stichting De Armenkorf dit jaar elk € elk  2000,00 beschikbaar willen stellen als bijdrage in de aanschafkosten van een electrocar. Totaal derhalve € 4000,00.

Ontvangen 20 juli 2023

Diaconie Protestante Gemeente Gendringen

Ontvangen 16 juli 2023

Rabo Coöperatiefonds

Ontvangen 15 juli 2023

Ontvangen 2 juli 2023

Ontvangen 28 juni 2023

Tillman

Ontvangen 25 juni 2023

Stichting SAM Terborg De goede doelen winkel.

Ontvangen 15 juni 2023

Stichting RCOAK versterkt initiatieven voor een menswaardig bestaan.

Ontvangen 10 mei 2023

Stichting Kapel Debbeshoek Ulft

Ontvangen 18 april 2023

Mei 2023

April 2023

Eerste kennismaking met Hieke

Woensdag 15 maart 2023.

Oprichting Werkgroep Electrocar Gendringen.

Stichting Azora, Woonzorgcentrum en Verpleeghuis De Oevelgunne.

Stichting Vrienden van De Oevelgunne.

Stichting Gendringen Leefbaar.

Verder hebben zich aangesloten, vertegenwoordigers namens:

De Zonnebloem

De Seniorenbond afdeling Gendringen en omgeving