Stichting Gendringen Leefbaar stelt met plezier ruimte ter beschikking aan Hulp online Oost. De inhoud van deze pagina en eventuele subpagina's verschijnt uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van Hulp online Oost..

Hulp Online Oost: nieuwe website voor inwoners Oude Ijsselstreek

Sensire maatschappelijk werk heeft in samenwerking met inwoners en netwerkpartners een nieuw digitaal zelfhulpportaal Hulp Online Oost gelanceerd. Vanaf 1 december is de website beschikbaar voor alle inwoners van gemeente Oude IJsselstreek. De website biedt een breed online aanbod op het gebied van welzijn, gezondheid en maatschappelijke dienstverlening.

Hulp Online Oost biedt zoals de naam doet vermoeden online hulpmogelijkheden. Met behulp van video’s, deelname aan online groepen, zelfhulptesten en online trainingen kunnen inwoners van Oude IJsselstreek zelf aan de slag. Naast online hulpverlening is er ook relevante informatie op de website te vinden over activiteiten en trainingen in de gemeente en persoonlijke verhalen van inwoners.

Thema’s
www.hulponlineoost.nl is ingericht op basis van duidelijke thema’s zodat inwoners snel antwoorden op persoonlijke vragen kunnen vinden. Zo is er een thema gezin & opvoeding waar ouders van jonge kinderen algemene informatie en opvoedtips kunnen vinden maar ook persoonlijke doelen kunnen stellen. Geld en schulden is een thema waar bezuinigingstips te vinden zijn die voor iedereen interessant zijn, maar ook mensen met echte geldzorgen kunnen hier gepaste hulp vinden. Tevens kan men op de website terecht voor tips of hulp op het gebied van relaties & scheiden, verlies & eenzaamheid, gezondheid, juridische zaken en vrijwilligerswerk.

Mijn online plan
Naast algemene informatie is er een beveiligde omgeving beschikbaar in het zelfhulpportaal die de inwoner van Gemeente Oude IJsselstreek zelf kan activeren en beheren. Naast extra informatie en gevalideerde zelfhulpmodules is het binnen deze omgeving mogelijk om vragen te stellen aan een maatschappelijk werker.

Sensire Maatschappelijk werk is trots op de lancering van Hulp Online Oost. Met dit portaal is een grote stap gezet om de zelfredzaamheid en participatie van de inwoners van gemeente Oude IJsselstreek te vergroten.

Een aantal animatiefilmpjes kunt u bekijken door te klikken op het onderstaande filmsymbooltje.

Afbeeldingsresultaat voor filmpje

Gendringenaren

N.a.v. de bijeenkomst over de toekomstvisie gistereavond is er gebleken dat nog meer samen werken een must is om ons dorp leefbaar te houden en te maken.

Om dit te bewerkstelligen kunnen verenigingen en mensen die in ons dorp iets willen organiseren dit op de site van Stichting Gendringen Leefbaar zetten. Zodat onze dorpelingen daar notie van kunnen nemen.

Uiteraard is het ook belangrijk om te kijken of er niet dubbel op een datum georganiseerd wordt.

Zo weet iedereen wat er te doen is en kunnen betrokkenen onderling overleggen. Het mail adres is stichtinggendringen@hotmail.com

Mvg Stichting Gendringen Leefbaar

De plannen en tekening liggen er. Het nieuwe MMPstaat gepland voor medio zomer 2020.

In het gebouw komen 45 grotere appartementen van ca. 60 m2. Hiervan zijn er 20 voor Azora en 25 voor Wonion waarvan wederom 14 aan Estinea verhuurd worden. Daarnaast zijn er 26 kleinere appartementen van ca. 40 m2. Deze zijn verdeeld in twee groepen PG respectievelijk 8 en 9 appartementen en nog 9 platsen ELV.

De PG groepen zijn gehuisvest op de begane grond en hebben beiden een eigen huiskamer en een buitenruimte met afgesloten tuindeel.  Op de begane grond is ook de hoofdentree met naast gelegen het Grand Cafe en multifunctionele ruimten. Nabij de hoofdentree liggen ook de welnessruimte en de winkel. De grootere appartementen van Azora zin gehuistvest op de tweede en derde bouwlaag en zijn alle voorzien van een balkon. Op de derde bouwlaag zijn ook de ELV appartementen gesiteerd.

Leuke plannen- maar eerst wordt nog door de Meeuw uit Oirschot een tijdelijke huisversting met 72 plaatsen [32 PG en 40 somatiek] aan de Bongerdstraat in Ulft gebouwd om deze plannen te kunnen realiseren. De tijdelijke huisversting is eind november 2018 klaar is en de bewoners van het huidige MMP gaan dan hier naar toe verhuizen. In Januari 2019 beginnen de sloopwerkzaamheden en we hopen medio zomer 2020 het nieuwe MMP te kunnem gebruiken.