Stichting Gendringen Leefbaar stelt met plezier ruimte ter beschikking aan Hulp online Oost. De inhoud van deze pagina en eventuele subpagina's verschijnt uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van Hulp online Oost..

Hulp Online Oost: nieuwe website voor inwoners Oude Ijsselstreek

Sensire maatschappelijk werk heeft in samenwerking met inwoners en netwerkpartners een nieuw digitaal zelfhulpportaal Hulp Online Oost gelanceerd. Vanaf 1 december is de website beschikbaar voor alle inwoners van gemeente Oude IJsselstreek. De website biedt een breed online aanbod op het gebied van welzijn, gezondheid en maatschappelijke dienstverlening.

Hulp Online Oost biedt zoals de naam doet vermoeden online hulpmogelijkheden. Met behulp van video’s, deelname aan online groepen, zelfhulptesten en online trainingen kunnen inwoners van Oude IJsselstreek zelf aan de slag. Naast online hulpverlening is er ook relevante informatie op de website te vinden over activiteiten en trainingen in de gemeente en persoonlijke verhalen van inwoners.

Thema’s
www.hulponlineoost.nl is ingericht op basis van duidelijke thema’s zodat inwoners snel antwoorden op persoonlijke vragen kunnen vinden. Zo is er een thema gezin & opvoeding waar ouders van jonge kinderen algemene informatie en opvoedtips kunnen vinden maar ook persoonlijke doelen kunnen stellen. Geld en schulden is een thema waar bezuinigingstips te vinden zijn die voor iedereen interessant zijn, maar ook mensen met echte geldzorgen kunnen hier gepaste hulp vinden. Tevens kan men op de website terecht voor tips of hulp op het gebied van relaties & scheiden, verlies & eenzaamheid, gezondheid, juridische zaken en vrijwilligerswerk.

Mijn online plan
Naast algemene informatie is er een beveiligde omgeving beschikbaar in het zelfhulpportaal die de inwoner van Gemeente Oude IJsselstreek zelf kan activeren en beheren. Naast extra informatie en gevalideerde zelfhulpmodules is het binnen deze omgeving mogelijk om vragen te stellen aan een maatschappelijk werker.

Sensire Maatschappelijk werk is trots op de lancering van Hulp Online Oost. Met dit portaal is een grote stap gezet om de zelfredzaamheid en participatie van de inwoners van gemeente Oude IJsselstreek te vergroten.

Een aantal animatiefilmpjes kunt u bekijken door te klikken op het onderstaande filmsymbooltje.

Afbeeldingsresultaat voor filmpje