Popkoor Different Voices

Muziek

Popkoor Different Voices is een koor met 50 leden (mannen en vrouwen). We zingen Nederlands en Engelse Popsongs Na de corona treden we weer regelmatig op, meestal onder begeleiding van onze eigen band.

Juni 2002.
Voor de vaderdagviering in de katholieke kerk van Gendringen heeft de dirigente van het kinderkoor, Lucie Jansen, flink wat moeders opgetrommeld om een koor te vormen. Het resultaat mag er zijn en een (flink) aantal van de moeders is na afloop van mening: ‘Dit moeten we vaker doen.’ De kiem voor een nieuw Gendrings koor is gelegd.

Februari 2004.
De eerste repetitie. Hoeveel potentiële koorleden er zullen komen, staat nog in de sterren. De verbazing is bij iedereen groot, wanneer blijkt, dat maar liefst 60 personen (waaronder enkele mannen) de weg hebben gevonden naar de eerste repetitie van het dan nog naamloze koor. Later wordt uit een aantal suggesties gekozen voor de naam: Different Voices, bedacht door Paul van de Kamp, lid van het eerste uur.

Onder leiding van Lucie Jansen wordt er om de andere week gerepeteerd. Al snel ontstaat er een leuk repertoire. In deze beginjaren van het koor werden onder andere liedjes uit bekende musicals gezongen, zoalsMama Mia, Circle of Life (The Lion King), Bui Doi (Miss Saigon), Aquarius (Hair), maar ook hits uit (lang vervlogen) tijden, zoals Barbara Ann (Beach Boys), Let me live (Queen), So Happy Together (The Turtles),diverse nummers van Queen, The Beatles, The Bee Gees en Nederlandstalig repertoire van Boudewijn de Groot, Guus Meeuwis, Blöf, Marco Borsato, De Kast.

De eerste jaren hebben we aan verschillende kooravonden deelgenomen, onder andere in Doetinchem en Heelweg.  De laatste jaren geven we de voorkeur aan zo nu en dan een eigen concert,  en werken we mee aan concerten van bv. GOV, SBOG, AMDG, maar ook aan het Korenfestival dat door Mooi Koor Man in Doetinchem wordt georganiseerd.

Na enkele dirigentenwisselingen staat sinds 2009 Belinda Kamps met veel enthousiasme voor het koor.