"Veilig Gendringen" VVN Oude IJsselstreek

"Veilig Gendringen" VVN Oude IJsselstreek, is een initiatief van de inwoners van Gendringen.

Veilig Verkeer Nederland is een actieve vereniging voor, door en van verkeersdeelnemers.

VVN Oude IJsselstreek “Veilig Gendringen” is sinds 2022 actief. Een besloten groep vóór en door

de inwoners van Gendringen en mensen en belanghebbenden die de visie van VVN  onderschrijven namelijk…

“Iedereen veilig over straat”

Er zijn veel klachten van bewoners dat de maximum snelheid in het dorp wordt overschreden. Dat dit vooral een

gevaar is voor onze kinderen behoeft geen betoog, daarnaast geeft het extra geluidsoverlast.

“Veilig Gendringen“ stelt zich ten doel om de snelheid in ons dorp, waar bijna overal maximaal 30 km per uur de norm is voor het gemotoriseerde verkeer, via gerichte stickeracties en het ophangen van spandoeken bespreekbaar te maken bij alle bewoners en bezoekers. We zetten ons primair in voor kwetsbare verkeersdeelnemers, met extra aandacht voor de veiligheid van kinderen.

Wij roepen iedereen op die het hiermee eens is om ons te ondersteunen in woord en gebaar. Het is niet gericht tegen de automobilist, de automobilist is ook wel eens fietser of wandelaar. Samen met zijn allen.

Feitjes:

De V85-waarde is de snelheid waar 85% van het verkeer onder blijft, en is een maat die in de verkeersveiligheid vaak als norm gehanteerd word.

Een snelheidsovertreding is snel gemaakt. Ons rijbewijs wordt ingevorderd als wij de maximumsnelheid met 50 km per uur overschrijden. Binnen de bebouwde kom vindt invordering zelfs al plaats vanaf 30 km per uur boven de toegestane snelheid. Afhankelijk van de ernst van de overtreding, de situatie en het gevoerde verweer kan ons rijbewijs voor kortere of langere tijd worden afgenomen.

Wil je meepraten of heb je iets te melden of te delen. Waardoor ons dorp veiliger wordt.

Neem dan contact op met Vincent Te Brommelstroet 06-44642180

Wil je op de hoogte blijven en meepraten, dat kan via de besloten

facebook groep "Veilig Gendringen"

Lid worden kan, volgers van Stichting Gendringen Leefbaar woonachtig in Gendringen kunnen in de komende periode hiervoor een uitnodiging krijgen. Ben je al volger op facebook van SGL en heb je nog geen uitnodiging gehad laat het ons even weten en wij voegen je toe. Iedereen in Gendringen kan toegang krijgen tot deze besloten facebook groep.